ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی مفاهیم و تاریخچه، ابعاد و الگوهای فرزند پرورری(فصل دوم)

به وب سایت خود خوش آمدید فایل قابل دانلود شما در مورد ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی مفاهیم و تاریخچه، ابعاد و الگوهای فرزند پرورری(فصل دوم) می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی مفاهیم و تاریخچه، ابعاد و الگوهای فرزند پرورری(فصل دوم)

ادبیات-نظری-تحقیق-و-پیشینه-پژوهشی-مفاهیم-و-تاریخچه-ابعاد-و-الگوهای-فرزند-پرورری(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی مفاهیم و تاریخچه، ابعاد و الگوهای فرزند پرورری(فصل دوم) در 45 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

شیوه فرزندپروری و تعاریف آن
اصطلاح فرزندپروری از ریشه پریو (pario) به معنی 'زندگی بخش' گرفته شده است. منظور از شیوه‌های فرزند پروری، روش هایی است که والدین برای تربیت فرزندان خود به کار می‌گیرند و بیانگرنگرش‌هایی است که آن‌ها نسبت به فرزندان خود دارند و هم‌چنین شامل قواعدی است که برای فرزندان خویش وضع می‌کنند. ولی باید پذیرفت که رفتارهای فرزند پروری به واسطه فرهنگ، نژاد و گروه های اقتصادی تغییر می‌کند( اسعدی، و همکاران،۱۳۸۵,ص 67).
بامریند(1991)،فرزندپروری، شیوه تربیتی اعمال شده از سوی والدین است، که شامل مجموعه رفتارهای متعدد و گوناگون طبیعی و بهنجار می باشد که والدین به منظور کنترل کردن و اجتماعی نمودن کودک از آن استفاده می کنند، دو نکته مهم در این تعریف وجود دارد، اول این که شیوه تربیتی به معنی توصیف وتبیین رفتارهای متعدد و گوناگون، اما بهنجار وطبیعی والدین است، به عبارت دیگر رفتارهای نامناسب و نادرست والدین که می توان نمونه‌های آن را در خانواده‌های آشفته و پریشان یا بیمار یافت، شامل نمی گردد. دوم این که، شیوه ی تربیتی بهنجار و طبیعی حول محور مسأله کنترل متمرکز است. واضح است که والدین در زمینه کنترل اجتماعی ساختن کودک و گسترۀ عملکرد خود با یکدیگر تفاوت دارند. اما با وجود همه تفاوت‌ها نقش اصلی همه والدین، تأثیرگذاری و آموزش و کنترل کودک است (غنی آبادی ،1380,ص12).
مک کوبی و مارتین (1983)، شیوه فرزندپروری را دارای دو مؤلفه مهم دانستند: 1- پاسخ دهی والدین 2- توقع والدین
پاسخ دهی والدین: به موضوعی اشاره می کند که والدین تا چه اندازه خود را با رفتارهای کودکان خود وفق می دهند و به ارضای نیازها و تقاضا وجود را در کودک پرورش می دهند، چنین فرایندی از طریق شناخت والدین از کودک و خصوصیات وی انجام می پذیرد(بامریند، 1991).
توقع والدین: اشاره می کند به درجه ای که والدین انتظارات و درخواست‌های از فرزندان خود دارند ، و به رفتار مسئولانه اشاره می کند. این والدین معیارهای زیادی برای فرزندان تعیین می کنند و انتظار دارند فرزندان به آن ها دست یابند(استانبرگ، 1993,ص75).
هلر  و میلر (1999)، فرزندپروری خوب کاری دشوار، اما رضایت بخش است. والدین همیشه مقتدر، سهل‌گیر و استبدادی نیستند. اما والدین تمایل دارند، بیشتر از یک شیوه استفاده کنند(برجعلی 1378,ص17). الگوی تعامل با تک تک فرزندان و جوی که به وسیله شیوه‌های فرزندپروری در خانه ایجاد می‌شود، می‎تواند ویژگی‌های ذاتی کودکان را تضعیف یا تقویت کند. هم‌چنین، آن چه که والدین به وسیله الگوه‌های خود در مورد ارزش های اخلاقی و مذهبی به فرزندان آموزش می دهند، کمک می‌کند تا آن‌ها حتی در برابر تمایلات زیستی یا تأثیرات همسالان انتخاب عاقلانه داشته باشند.در نهایت، والدین می توانند با فراهم آوردن فرصت‌هایی که محاسن فردی کودکان را تقویت می کند در شخصیت کودک تفاوت ایجاد کند. شیوه فرزندپروری، روش‌های که والدین در برخورد با فرزندان خود اعمال می کنند و در شکل گیری رشد و تکامل کودک در دوران کودکی و خصایص بعدی شخصیت و رفتار تأثیر فراوان و عمیقی دارد. مثلاً طرد کودک با فقدان ارتباط معنادار بین کودک و مادر سبب پیدایش و اختلال شخصیت می شود( شعاری نژاد، 1376,ص89).

قسمتی از پیشینه پژوهش:
براساس نظریه بامریند(1991)،سبک های فرزند پروری به عنوان واسطه ی بین متغیرهای هنجاری آنان وجامعه پذیری فرزندان عمل می کند و با شایستگی های اجتماعی رابطه دارد.هم چنین (کوریدو،وارنر وایبرگ، 2002) نشان دادند که سبک های فرزند پروری مقتدر با سازماندهی، پیشرفت تحصیلی و جهت گیری عقلانی در کودکان رابطه مثبت وجود داردهمچنین تحقیقات نشان داده است که نوجوانانی که والدین خودکامه دارند کمتر متکی به خود هستند ونمی توانند به تنهایی کاری انجام دهند یا از خود عقیده ای داشته باشند شاید به این دلیل که به قدر کافی فرصت نداشته اند که عقاید خود را بیازمایند یا مستقلانه مسئولیت قبول کنند(آلدر ،1980و لوئیس ،1982)در ضمن این نوجوانان اعتماد به نفس کمتر واستقلال وخلاقیت کمتری دارند ،ذهن کنجکاوی ندارند ،از لحاظ رشد اخلاقی کمتر رشد یافته اند ودر برخورد با مشکلات روزمره عملی ،تحصیلی وذهنی انعطاف پذیری کمتری دارند (گونگرو  وپیترسون 1984والدر1980 ) .


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
شیوه فرزندپروری و تعاریف آن
پاسخ دهی والدین
توقع والدین:
2-2-4-1. تاریخچه شیوه های فرزندپروری
2-2-4-2. طبقه بندي انواع شيوه‌هاي فرزندپروري
الف) شيوه مقتدرانه:
ب) شيوه‌ی سهل‌گير:
ج) شيوه ی استبدادي:
2-1. الگو‌های جدید فرزندپروری بامریند
 اقتدار منطقی:
 مردم سالار :
دستوردهنده:
استبدادی-آمرانه :
غیراستبدادی -آمرانه
غیرمتعهد :
محبت کافی
الف) والدين مقتدر
ب) والدين استبدادي
ج) والدين آسان‌گير(آزاد گذار)
2-2-4-3. مقایسه والدين افراطي  (زياد رو) و والدين مسامحه كار  (سهل‌انگار)
2-2-4-3-1. توقع داشتن
2-2-4-3-2. پذيرندگي
2-2-4-4. ابعاد شیوه های فرزندپروری
- بُعد گرم بودن:
- بُعد پاسخگو بودن:
- بُعد تحسین:
- جلوه ای از عواطف مثبت:
- بُعد کنترل:
- بُعدآمیزش:
2-2-4-5. مهارت‌های فرزندپروری
بُعد پذیرندگی- پاسخ دهندگی:
بُعد توقع داشتن و کنترل:
2-2-4-6. تأثیر شیوه های فرزندپروری
2-2-4-7. عوامل مؤثر بر شیوه‌های فرزندپروری
2-2-4-8. پيامدهاي شيوه‌هاي فرزندپروري
2-2-4-9. رابطه سبك فرزندپروری و عملکرد تحصيلي
پیشینه پژوهش
  فهرست منابع


پشتيباني: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فايل، نام خريدار و مشکل خود را پيامک و يا در تلگرام عنوان بفرماييد تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاين قادر به دانلود فايل خواهيد بود و همچنين يک نسخه ا
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی مفاهیم و تاریخچه ابعاد و الگوهای فرزند پرورری(فصل دوم) مباني نظري سبکهای فرزند پروری والدین فرزند پروری چیست پيشينه تحقيق مهارت های فرزندپروری پيشينه پژوهش فرزند پروری مقاله فصل دوم پايان نامه تعریف فرزند