ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سلامت عمومی دیدگاه ها و تعاریف آن(فصل دوم)

به وب سایت خود خوش آمدید فایل قابل دانلود شما در مورد ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سلامت عمومی دیدگاه ها و تعاریف آن(فصل دوم) می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سلامت عمومی دیدگاه ها و تعاریف آن(فصل دوم)

ادبیات-نظری-تحقیق-و-پیشینه-پژوهشی-سلامت-عمومی-دیدگاه-ها-و-تعاریف-آن(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سلامت عمومی دیدگاه ها و تعاریف آن(فصل دوم) در 28 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

تعاریف سلامت عمومی

سلامت عمومی عبارت است از اينكه فرد چه احساسي نسبت به خود دنياي اطراف، محل زندگي، اطرافيان مخصوصا‌ با توجه به مسئوليتي كه در مقابل ديگران دارد. چگونگي سازش وي با درآمد خود و تفاوت موقعيت مكاني و زماني خويشتن (ميلاني فر، 1373).
علم سلامت عمومی شاخه‌اي از علم بهداشت است كه با پيشگيري از اختلال هاي رواني و حفظ شيوه هاي بهينه زندگي و بهداشت عاطفي سر وكار دارد. علم سلامت روان فرايند هميشگي است كه از بدو تولد تا هنگام مرگ ادامه مي‌يابد اين علم با چهار هدف شكوفايي توان بالقوه، شادكامي، رشد و تحولي هماهنگ، و زندگي مؤثر و كارآمد سعي مي‌كند از طريق آموزش به كاركنان بهداشت رواني، پيشگيري، درمان اختلال هاي رواني و حفظ و تداوم بهداشت رواني در اشخاص سالم شرايطي ايجاد كند كه شهروندان جامعه بتوانند در خانه، مدرسه، جامعه، محيط هاي كاري و نهايتاً با خويش سازگار شوند (حسين شاهي برواتي؛ 1379؛ ص 1).
در اساسنامه سازمان بهداشت مصوب سال 1948 آمده است : « سلامت عبارت است از رفاه كامل جسمي، رواني و اجتماعي و نه فقط نبودن بيماري و ناتواني» (اصفهاني ، 1383، ص 7).
سلامت روان عبارت از رفتار موزون و هماهنگ با جامعه، شناخت و پذيرش واقعيتهاي اجتماعي و قدرت سازگاري با آنها، ارضاء نيازهاي خويشتن به طور متعاون و شكوفايي استعدادهاي فطري خويش مي باشد (حاجي آقاجاني و اسدي نوقابي، 1378؛ ص 16).

 تاريخچه مختصري بر سلامت عمومی
بهداشت عمومی از پيشينه‌اي به قدمت انسان متمدن و تاريخچه‌اي كوتاه، به لحاظ علمي، برخوردار است با اينكه فلاسفه هزاران سال در خصوص « سلامت » سخن مي‌راندند، صرفاً در 1908 بود كه نخستين جمعيت براي سلامت روان تأسيس گرديد. در 1919 ، «جامعه و ملي سلامت و روان » تشكيل شد كه به تدريج به « كميته بين المللي سلامت روان » تبديل شد و نشريه‌اي به نام «سلامت روان» منتشر نمود تا يافته‌هاي پيشرو و حتي سراسر جهان را گردآوري كند و ارتباط و همكاري دست‌اندركاران اين حوزه را تسهيل نمايد. نمود كنوني سلامت را مي‌توان در روانشناسي جامعه نگر و مراكز بهداشت رواني جامعه نگر يافت كه با هدف سه نوع پيشگيري در سطح وسيع و اجتماعي فعاليت دارد. جلوگيري از بروز اختلال هاي رواني (پيشگيري نخستين) ، تشخيص و درمان زود هنگام اختلال ها (پيشگيري ثانوي) و كمك به معضلات و مشكلات ناشي از ابتلاء به اختلالهاي رواني (پيشگيري ثالث) در روانشناسي، علاوه بر اهميتي كه براي پيشگيري قايل مي‌شويم، به دنبال دستيابي به ويژگي ها و کیفیتی هستيم كه سالم، سازگار و در يك كلام مطلوب به شمار مي‌آيند. مواردي كه نمي‌توان صرفاً از طريق توجه محض به پيشگيري به آنها دست يافت كما اينكه اين طرز تلقي با تعريف كامل بهداشت رواني نيز مطابقت بيشتري دارد (حسين شاهي، 1379، ص 1).

قسمتی از پیشینه پژوهش:
اسدی و احمدی (78-79) به بررسی و مقایسه  سلامت روانی دانش آموزان پسر ورزشکار و غیرورزشکار دبیرستان های شهرستان سنندج می پردازند. نتایج تحقیق مؤید آن است که بین دانش آموزان ورزشکار وغیرورزشکاردر عوامل سلامت روانی شامل «علائم جسمانی»، «اضطراب واختلال خواب»، «کارکرد اجتماعی» و«افسردگی» تفاوت معنی داری وجود دارد (05/0> P) و در همه این موارد، برتری با دانش آموزان ورزشکار بوده است، این دانش آموزان نسبت به دانش آموزان غیرورزشکار، وضعیت بهتری داشته اند.

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
سلامت عمومی
تعاریف سلامت عمومی
2-2-2- تاريخچه مختصري بر سلامت عمومی
2-2-3- شاخص های سلامت عمومی
2-2-4- دیدگاه مکاتب مختلف روانشناسی درباره ی سلامت عمومی:
1-    سلامت عمومی در دیدگاه روان کاوی
کارل . گ . یونگ
آلفرد آدلر
اریک اریکسون
2- مکتب انسان گرایی
کارل راجرز
-آبراهام مزلو
4- مکتب شناختی
ویلیام گلاسر
آلبرت الیس
5- مکتب هستی گرایی
ویکتور فرانکل
2-2-5- رابطه ورزش با سلامت عمومی
2-2-6- اهدف ایجاد سلامت عمومی
2-2-7- سلامت عمومی در ورزشکاران
2-2-8- تأثیر ورزش در شخصیت
2-2-9- تأثیر ورزش در اخلاق و رعایت حقوق دیگران
2-2-10- تأثیر ورزش بر فرهنگ
2-3- پژوهش هاي پيشين
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی



پشتيباني: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فايل، نام خريدار و مشکل خود را پيامک و يا در تلگرام عنوان بفرماييد تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاين قادر به دانلود فايل خواهيد بود و همچنين يک نسخه از “لينک دانلود” نيز براي شما ايميل مي شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سلامت عمومی دیدگاه ها ومکاتب ان(فصل دوم) تعریف سلامت عمومی پایان نامه سلامت عمومی مقاله سلامت عمومی سلامت عمومی doc تعریف عملیاتی سلامت عمومی سلامت عمومی چیست نظریه های سلامت عمومی سلامت عمومی pdf

مطالب مرتبط

ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سلامت عمومی دیدگاه ها و تعاریف آن(فصل دوم)


چارچوب نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم تئوری خاکستری (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش نظریه ها و دیدگاه های اثربخشی سازمانی (فصل2)

دانلود طرح توجیهی تولید تویی و توپ لاستیکی

دانلود پرسشنامه میزان تمایل به اعتیاد

تحقیق بررسی نقش نشانه های شهری بر کیفیت ادراک شهروندان

طرح توجیهی و کارآفرینی جهت خرید مکان و تجهیزات فنی طرح ICTSOS (خدمات رسانی فوری IT ، ICT)

مقایسه عملکرد سازمان تربیت بدنی استان مرکزی با استان قم با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پاسخ رفتاری به تبلیغات اینترنتی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بانکداری الکترونیک و پرداخت الکترونیکی (فصل دوم)

اثر آنتی اکسیدانی عصاره پوست خرمالو در پایدارسازی روغن آفتابگردان طی دو شرایط ذخیره سازی و حرارتی