مطالعات و رساله معماري طراحی دانشکده پزشکی

به وب سایت خود خوش آمدید فایل قابل دانلود شما در مورد مطالعات و رساله معماري طراحی دانشکده پزشکی می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مطالعات و رساله معماري طراحی دانشکده پزشکی

مطالعات-و-رساله-معماري-طراحی-دانشکده-پزشکی

دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی دانشکده پزشکی
در قالب Word و 271 صفحه و قابل ويرايش و آماده براي ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس ميباشد

========================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط کاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده کرديد و يا مالک پروژه اي بوديد که از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================

تمامي فايلهاي موجود در سايت صرفا براي راهنمايي و کمک به دانشجويان و محققين عزيز مي باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهايي کوتاه از متن:

فصل اول:معماری سیال و غیر خطی

در دو دهه ی اخیر تعدادی از معماران نامی جهان به سبک خاصی از معماری معروف به معماری سیال یا غیر خطی روی آورده اند . فرم های این نوع معماری دارای سه مشخصه ی مشترک هستند :
*فرم توپولوژیک دارند .(توپولوژی شاخه ای از ریاضیات است که در مورد احجام و اشکال کلاسیک و خاصه غیر کلاسیک بحث می کند . توپولوژی بیان می کند سطوح غیر هندسی بصورت بداهی از همان سطوح شناخته شده ی مربع ; مثلث و امثال اینها ساخته شده است .)
**در این پروژه ها از ادوات الکتریکی بطور گسترده استفاده می شود به گونه ای که با ورود به داخل این سازه ها احساس حضور در دنیایی مجازی بر دیدگانمان سنگینی می کند و با تنها یک اشاره به دیوارها شاهد تصاویر مبهم و مختلفی مشابه آنچه در صفحات LCD دیده می شود هستیم.
***در طراحی همه ی این سازه ها از نرم افزار های انیمیشن ساز استفاده می شود شایان ذکر است بدون این برنامه ها طراحی ; ساخت و اجرای ساختمان غیرممکن است .[1]
 مسلما از لحاظ هنری فرم این معماری فریبنده و مقبول عام است و خود به تنهایی یک جاذبه ی توریستی یدک می کشد اماآنچه حایزاهمیت است زمان محدود استفاده ازاین زیباییست بعبارت دیگر نمی توان در این نوع سازه ها برای طولانی مدت احساس آرامش کرد . به هر حال این نوع معماری توانسته با زشتی و زیبایی توامان خود را عرضه کند .
این سازه ها معمولا به عنوان نمایشگاه موزه سالن اپرا فرودگاه و مانند اینها به جامعه ارایه می شود .
 
 معماری غیر خطی چیست؟
از دهه ی 1990 میلادی شاهد بروز فرم های عجیب و غریب قارچی شکل معماری هستیم فرم هایی که معماری ساختار شکن در مقابل آن به اسباب بازی بچه گانه می ماند و حتی امروزه هم این سوال مطرح است که آیا معماری ساختارشکن هم معماری است؟
منتقدان معماری نظر خوشایندی به معماری غیر خطی ندارند و آن را سیب زمینی یامعماری آبکی می خوانند.بااین حال شاید هنوز خیلی زود باشد که بتوان از معماری غیرخطی به عنوان یک سبک درمعماری یاد کرد به احتمال زیاداین معماری تنها یک مد گذراست وطراحی وساخت آن به اندازه ای مشکل و پیچیده است که شاید نتوان در دراز مدت آن را ادامه داد .


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
فصل اول:معماری سیال و غیر خطی    
1-2-غیر خطی بودن با کدام هندسه تعریف می شود؟    
1-3-بنیان گذاران معماری غیر خطی    
1-4-سازه ی غیر خطی    
1-5-معماری دیجیتال    
1-6-پل ویریلیو: دیگر چیزی به نام فضا وجود ندارد    
1-7-معماری سیال    
1-8-مارکوس نوواک معماری سیال    
1-9-الگوریتم های پیچیده معماری سیال    
1-10-استفان پرلا: ابر سطح یا فضای مجازی    
1-11-یادمان گرایی بی وزن: تجسمی از سلول محافظ    
1-12-معماری سیال: فن آوری طراحی به صورت پارامتری    
1-13-ابر سطح: معماری دارای اثر متقابل    
منابع
فصل دوم :مطالعات پایه    
2-1-آموزش در ایران باستان    
2-2-آموزش عالی در ایران    
2-3-آموزش در دوران قاجار    
2-4-بنیان‌گذاری دارالفنون    
2-5-تربیت معلم    
2-6-اولین دانشگاه جامع ایران    
2-7-تاریخچه آموزش معماری    
2-7-1-تاریخچه آموزش معماری در غرب و جهان    
2-8-اولین آرشیتکت تحصیل کرده ایرانی    
2-9-بررسی سیستمها و اهداف آموزشی در دانشکده های مهم خارج از کشور    
2-9-1-دانشگاه برکلی امریکا
2-9-2-دانشگاه معماری A.A    
2-9-3-دانشکده MIT    
2-9-4-انستیتو شاهزاده ویلز    
2-9-5-دانشگاه اورگن    
2-10-نتیجه اهداف دانشگاه    
2-11-نظر صاحب نظران در مورد سیستم آموزش هنر و معماری در گذشته و حال در ایران 
2-12-تنگناهای موجود در آموزش دروس نظری 
منابع
فصل سوم:مبانی نظری    
3-1-بررسی مفهوم فضا در معماری    
3-1-1-کیفیت فضا
3-1-2-ویژگیهای فضا    
3-1-3-معماری بر پایه فضا    
3-1-4-مفهوم فضا از نظر اندیشمندان    
3-1-5-نظر اندیشمندان در مورد فضا    
3-2-رابطه درون و بیرون در معماری    
3-3-رنگ در معماری ایران    
3-4-ایهام وتداعی    
3-5-گوناگونی معماری در ایران    
3-6-حجم در معماری ایران    
منابع
فصل چهارم: برنامه فیزیکی و استانداردها    
4-1-اركان عمومي فضاهاي آموزشي    
4-2-بررسی عوامل موثر در برنامه فیزیکی    
4-3-مشخصات فضاهای آموزشی    
4-4-عملکردها
4-5-آموزشی-تئوری 
4-6-عکس و اسلاید 
4-7-اتاق کنفرانس 
4-8- آموزشی عملی    
4-9-کارگاه ها
4-10-آزمايشكاه ها
4-11-امکانات مرکزی
4-12-    کیفیت صوت و نور پردازی 
4-13-کتابخانه ها 
4-14-بخش فرهنگي رفاهي    
نماز خانه
4-15-سالن اجتماعات
4-16-اداري
4-17-مكانيابي فضاهاي آموزشي    
4-18-ضوابط طراحی محیط هاي آموزشی
4-19-تراکم جمعیت کلاس
4-20-الگوي چیدمان در کلاس درس    
4-21-ضوابط عمومی طراحی فضا    
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی دانشکده پزشکی مطالعات معماري طراحی دانشکده پزشکی طراحی معماري دانشکده پزشکی ظوابط و استانداردهای طراحی معماري دانشکده پزشکی برنامه فیزیکی طراحی معماري دانشکده پزشکی معماري دانشکده پزشکی نقشه های معماري دانشکد