رساله معماری طراحی دبيرستان دخترانه با رويکرد معماری پایدار

به وب سایت خود خوش آمدید فایل قابل دانلود شما در مورد رساله معماری طراحی دبيرستان دخترانه با رويکرد معماری پایدار می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
رساله معماری طراحی دبيرستان دخترانه با رويکرد معماری پایدار

رساله-معماری-طراحی-دبيرستان-دخترانه-با-رويکرد-معماری-پایدار

دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی دبيرستان دخترانه با رويکرد معماری پایدار
در قالب Word و 140 صفحه و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس میباشد

========================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================

تمامی فایلهای موجود در سایت صرفا برای راهنمایی و کمک به دانشجویان و محققین عزیز می باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهایی کوتاه از متن:

چکیده

زندگی پیچیده امروزی، هر لحظه در حال نو شدن است و خلاقیت و نوآوری، ضرورت استمرار زندگی فعال، انسان برای خلق نشاط وپویایی در زندگی نیازمند نوآوری و ابتکار است تا انگیزه تنوع طلبی خود را ارضا کند. در میان تواناییهای مختلف انسفان بدون تردید خلاقیتسازندهترین و بنیادیترین آنهاست. دستیابی به قانون مندیهایی که به شناخت و تغییر جهان منجر شده بدون استفاده از نیروی خلاق انسانها امکانپذیر نبوده است. فضای آموزشی محیطی است در راستای پاسخ به نیازهای اجتماعی، فرهنگی و محیطی که در جهت برآوره کردن فعالیتهای انسانها که بازتابی از معیارهای رفتاری و فرهنگی مشخص شده توسط جامعه می باشد.
    با توجه به بحران زیست محیطی که حیات بر روی کره زمین را تهدید میکند و نیز افزایش مصرف سوختهای فسیلی که باعث تشدید این بحران شده لزوم استفاده از منابع انرژی پاک باید بیشتر مورد نظر طراحان ساختمان قرار گیرد. مفهوم پایداری در معماری ، همان معماری پایدار یا معماری همساز با اکوسیستم یا سازگار با محیط زیست است. طراحان ساختمانها براساس این رویکرد نه تنها به صرفه جویی در مصرف انرژی است بلکه کمک بزرگی در جلوگیری از آلودگی هوا و کمک به نسل آینده است. در سال های اخیر با توجه به رشد روزافزون و وسعت تغییرات روش های آموزشی، سازگار نمودن بستر یادگیری با تمامی جوانب نیازهای یادگیرنده به خصوص در مدارس دوره دبیرستان در کانون توجه متخصصین آموزشی قرار گرفته است. چرا که محیط فیزیکی به سبب ساختار خود می تواند تعاملات و در پی آن محیط یادگیری را تقویت و یا تضعیف نماید. از این رو شناسایی نیازهای مخاطبین در رده سنی دانش آموزان دختر دوره دبیرستان ضروری تلقی می گردد. دانش روان شناسی محیطی به خوبی می تواند پلی میان نیازهای روانشناختی دانش آموزان و فضاهای فیزیکی مورد نیاز آن ها برقرار کند. در پژوهش حاضر به شناسایی و بررسی نیازهای روانشناختی مخاطبین (دانش آموزان) در این دوره پرداخته و براساس آن ها محیط فیزیکی مورد نیازشان پیش بینی می گردد .


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
فصل اول : کلیات پژوهش
1-1 مقدمه  
2-1 بیان مسئله تحقيق  
3-1 اهمیت مساله  
4-1 اهداف پروژه  
5-1 روش تحقیق  
6-1 ساختار رساله  
فصل دوم : مباني نظري وادبيات تحقيق
1-2 پایداری از نظر لغوی  
2-2 تعریف پایداری  
3-2 معماری پایدار 
4-2 تعاریفی از معماری پایدار  
5-2 الگوهای معماری پایدار  
6-2 توسعه 
7-2 توسعه پایدار  
8-2 اهمیت و ضرورت توسعه پایدار  
9-2 اهداف توسعه پایدار  
10-2 اهداف توسعه  
11-2 توسعه پایدار و معماری  
12-2 شرح وظایف مدارس پایدار   
13-2 مولفه های توسعه پایدار    
1-13-2  انسان  
2-13-2  کودکان و  نوجوانان  
3-13-2 زنان  
4-13-2 محیط زیست  
5-13-2  فرهنگ  
6-13-2 آموزش 
13-2 پیشینه معماری پایدار   
14-2 علم  
15-2 مشارکت  
16- 2 تاريخ  
17-2 نحوه و نوع استفاده از محيط  
18-2 نظم  
19-2 فرهنگ  
1-19-2 تعاریف فرهنگ  
20-2 معماری و اقلیم  
1-20-2 تاثیراقلیم بر معماری   
21-2 سیر تحول تاریخی مدارس   
1-21-2  معماری و مدرسه  
2-21-2  شرایط ایجاد و طراحی فضاهای آموزشی 
3-21-2 همسازی با اقلیم منطقه   
4-21-2  فضایی منطبق با شرایط جسمی و روانی  
5-21-2  ساختن فضای آموزشی با عملکرد بالا  
6-21-2  ایجاد حس کنجکاوی و خلاقیت   
7-21-2 شکل کلی فضای معماری   
22-2  مدرسه سازی و بحران هویت   
23-2 سیر تحول تاریخی مدارس   
1-23-2  معماری و مدرسه  
2-23-2  شرایط ایجاد و طراحی فضاهای آموزشی 
3-23-2 همسازی با اقلیم منطقه   
4-23-2  فضایی منطبق با شرایط جسمی و روانی  
5-23-2 ساختن فضای آموزشی با عملکرد بالا  
6-23-2 ایجاد حس کنجکاوی و خلاقیت   
7-23-2  شکل کلی فضای معماری   
24-2 پیشینه مدارس در ایران  
1-24-2 پیش از اسلام  
2-24-2  ابتدای دوران اسلامی   
3-24-2 عصر صفویان  
4-24-2  دوران معاصر 
25-2 مدارس خارجیان 
26-2 مطالعات تطبیقی  
1-26-2 مدرسه آقا بزرگ کاشان   
2-26-2 مدرسه ابتدایی گاندو   
3-26- 2  کالج سنت لئوناردو 
4-26-2 دبستان جراردو مولینا  
فصل سوم : مطالعات اقلیمی
1-3 اقلیم استان کرمانشاه   
2-3 بادهای مهم استان کرمانشاه  
3-3 وضعيت منابع آب استان کرمانشاه  
4-3 وضعيت لرزه خيزي استان كرمانشاه   
5-3 نقشه خطوط هم تبخير استان  
6-3 نقشه هم باران استان کرمانشاه  
7-3 نقشه هم دماي استان   
8-3 ويژگيهاي انساني و تاريخي منطقه  
فصل چهارم : مطالعات تکمیلی
1-4  تراكم ساختماني در كاربري آموزشي  
1-1-4  مقررات ساختماني در حوزه زمينهاي آموزشي با كاربري آموزشي   
2-1-4 پاركينگ در كاربري آموزشي    
2-4 اركان و اصول طراحي فضاي آموزشي  
1-2-4 مكان يابي فضاي آموزشي    
2-2-4  قرارگيري مركز آموزشي در سايت شهر  
3-2-4 تحليل و پيشنهادات همجواريها   
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی دبيرستان دخترانه با رويکرد معماری پایدار معماری و طراحی داخلی مدرسه دخترانه دانلود رساله معماری دبیرستان دخترانه با رویکرد معماری پایدار دانلود رساله و مطالعات هنرستان دخترانه طراحی مدرسه ابتدایی دخترانه‌