مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه (فصل دوم)

به وب سایت خود خوش آمدید فایل قابل دانلود شما در مورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه (فصل دوم) می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-شکاف-دیجیتالی-و-اضطراب-رایانه-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه (فصل دوم) در 56 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از پیشینه پژوهش و مبانی نظری:

مقدمه
فناوري اطلاعات و ارتباطات فرصت هاي بي نظيري را براي جوامع بوجود آورده است. با وجود توسعه روزافزون اين فناوري يكي از دغدغه هاي كليدي در سطح بين المللي وجود شكاف ديجيتال بين كشورها و ملت هاي مختلف براي بهره گيري از اين فناوري است.
شکاف دیجیتالی معمولا به عنوان فاصله ای بین آن دسته از افرادی که به اشکال جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات دسترسی دارند و کسانی که دسترسی ندارند تعریف می شود. متاسفانه همه مردم به فناوری اطلاعات وارتباطات دسترسی ندارند( سطح اول شکاف دیجیتالی) و شگفت آور اینکه تعداد زیادی از مردم توانایی و مهارت استفاده از ICT   به روش درست را ندارند. بنابراین نمی توانند از مزایای این فناوری بهره ببرند.(سطح دوم شکاف دیجیتالی) .آیا براستی مردم از رسانه های جدید اطلاع ندارند و یا توانایی استفاده از آن را ندارند؟.(دونات  ،براند وینر ، کرسچ باوم ،  2009) برای بسیاری از ما این نوع فناوری در قالب رایانه های دیجیتالی تجلی کرده و به ابزاری لازم برای انجام کارها و رفع نیازهای  شخصی تبدیل شده است.(درخشان، 1387)همچنین مقدار رو به رشد اطلاعات به مهارت استفاده از اینترنت بستگی دارد، پس اینترنت نیز باید به عنوان یک منبع حیاتی در جامعه معاصر در نظر گرفته شود.(ون دایک ،ون دارسن  2010 )
اگر چه مفهوم شکاف دیجیتالی به  دسترسی فیزیکی به فناوری اطلاعات و ارتباطات خطاب می شود.  اسپرول ، زوبروف ، و کیسلر  (1986) دریافتند که برخی از دانشجویان هنگام مواجهه با فن آوری، احساس سردرگمی و عدم کنترل شخصی و اضطراب می شوند. که به این اضطراب ، اضطراب رایانه اطلاق می شود در واقع  اضطراب رایانه با عنوان ترس از رایانه ها  در هنگام استفاده از آنها، و یا ترس از امکان استفاده از رایانه  تعریف شده است (چوآ ، چن ، وونگ ، 1999).
پس یکی از عواملی که در ایجاد شکاف دیجیتالی می تواند مهم باشد ترس از استفاده از رایانه ها و اینترنت است که همان اضطراب رایانه ای است می باشد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات
علم و فن آوري هر دو سازنده تمدن بشر هستند و توسعه هرکدام بدون دیگري ممکن نیست . علم به معنی شناخت عالم هستی و یافتن قوانین حاکم بر طبیعت است . در صورتی که منظور از فن آوري، کاربرد علوم و یافته هاي علمی در عمل با استفاده از رویه ها و مطالعات منظم و جهت دار براي ارضاي خواسته هاي مادي است و غالباً با اختراع ها و کاربرد وسایل و تجهیزات در ارتباط است. فن آوري دانستن چگونگی انجام کار و فرآیند خلاقی است که در آن ابزار، منابع و نظام ها براي حل مسایل به کار گرفته می شوند تا کنترل انسان را در محیط طبیعی افزایش دهند و شرایط  زندگی انسان را بهتر سازند.(یونسکو، 1384 )
' فناوری اطلاعات و ارتباطات از تعامل سه بخش بوجود می‌آید. بخش اول رایانه است که به عنوان سخت افزار در فرایند انتقال اطلاعات، عمل می‌کند.  بخش دوم، مجموعه داده ها و یا اطلاعات است. در این بخش، داده ها به عنوان محتوا و خمیر مایۀ فرایند انتقال اطلاعات در درون شبکه به جریان می‌افتند. در واقع آنچه در فرایند انتقال اطلاعات  اهمیت دارد همین اطلاعات است که توسط دو بخش دیگر جریان می‌یابند. بخش سوم، ارتباطات مخابراتی است که از طریق فیبر نوری؛ ماهواره و یا طرق دیگر باعث اتصال این مجموعه به یکدیگر و مجموعه های دیگر می‌شوند. آنچه از تلفیق این سه بخش بوجود می‌آید؛ همان فناوری اطلاعات و ارتباطات نامیده می‌شود که مثال اصلی آن بزرگراههای اطلاعاتی و یا اینترنت است'.  (صراف، 1385: 44)
در تعریف فن آوري اطلاعات می تو ان گفت که به فرآیندهاي جمع آوري، ذخیره سازي، پردازش و بازیابی اطلاعات که در بستر ارتباطی مبتنی برزیر ساخت هاي رایانه اي شکل می گیرد گفته می شود (نواب زاده، 1380 )بدون  فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ارتباط در سطح بین اللملی و بین افراد غیر ممکن خواهد بود. امروزه با در اختیار داشتن فناوری اطلاعاتی و ارتباطاتی مختلف و پیشرفته، امکان برقراری سریع ارتباط و تبادل سریع اطلاعات بیش از پیش میسر گردیده است. افراد در هر کجا که باشند میتوانند آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را در هر زمینه ای دریافت کنند.(ابراهیم آبادی ،1382 ،به نقل از سیار،1390: 13)

قسمتی از پیشینه تحقیق:
ماتیو استین   و روبرت لاروس  در تحقیقی با عنوان خودکارآمدی اینترنت و روانشناسی شکاف دیجیتالی درسال 2000 انجام گرفته به این نتایج دست یافته اند که: بین خودکارامدی اینترنت و تجربیات قبلی کار با اینترنت رابطه معنادارمثبتی وجود دارد.و همچنین خودکارآمدی اینترنت ارتبا ط قابل توجهی با مهارت استفاده از اینترنت دارد.و استرس اینترنت رابطه معنا دار منفی با خودکارآمدی اینترنت دارد.

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
2-1 : مقدمه   
2-2: فناوری اطلاعات و ارتباطات    
2-3: اینترنت    
2-4: وب (شبکه)    
2-5 جامعه اطلاعاتی    
2-6: شکاف دیجیتالی    
2-7 : تاریخچه شکاف دیجیتالی    
2-8: سطوح شکاف دیجیتالی    
2-9: شاخص های شکاف دیجیتالی    
2-10: عوامل موثر بر شکاف دیجیتالی    
2-10-1: درآمد و اقتصاد:    
2-10-2: نسل و شکاف دیجیتالی    
2-10-3: جنسیت  و شکاف دیجیتالی    
2-10-4: سواد رایانه ای    
2-10-5: مهارت و شکاف دیجیتالی    
2-10-6: نگرش نسبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات    
2-10-7:میزان تسلط بر زبان انگلیسی    
2-10-8: دسترسی به فناوری اطلاعات وارتباطات    
2-10-8-1 انواع  دسترسی    
2-11: جهان و شکاف دیجیتالی    
2-12: ایران و شکاف دیجبتالی    
2-13 : وضعیت ایران درجهان:    
2-14: تئوری های کاهش شکاف دیجیتالی    
2-15: اضطراب    
2-16: اضطراب رایانه    
2-17: سطوح اضطراب رایانه:    
2-18: عوامل موثر بر اضطراب رایانه    
2-18-1: خودکار آمدی و اضطراب رایانه   
2-18-2: نگرش و اضطراب رایانه   
2-18-3: آموزش واضطراب رایانه   
2-19: پیشینه ی پژوهش شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه   
2-19-1: تحقیقات انجام شده در داخل کشور   
2-19-2: تحقیقات انجام شده در خارج از کشور   
2-20 نتیجه گیری   
منابع
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه مباني نظري اضطراب رایانه در دانشجویان پرسشنامه اضطراب رايانه پيشينه تحقيق پیش‌بینی اضطراب رایانه پيشينه پژوهش رابطه اضطراب رایانه ای فصل دوم پايان نامه مقاله شکاف دیجیتالی چارچوب نظر

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه (فصل دوم)


ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه(فصل دوم)

دانلود مقاله جهت دهی الگوی تشعشعی آنتن های انعکاسی با استفاده از آنتن آرایه ای خطی

طرح توجیهی بررسي و توليد دو شاخ و پريز صنعتي

نقش توليد علم در توسعه يافتگي جوامع، موانع و راهكارهاي توليد علمي در گروه پزشكي ايران

ادبیات نظری و سوابق تحقیق ایمان مذهبی و سلامت روان (فصل دوم)

مبانی نظری خانواده و تربیت فرزند (فصل 2 )

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازدهی سهام شرکتها (فصل 2)

رساله معماری طراحی ترمینال

تحقیق بررسی جهاني شدن بازارهاي مالي