رساله معماری طراحی هایپر مارکت

به وب سایت خود خوش آمدید فایل قابل دانلود شما در مورد رساله معماری طراحی هایپر مارکت می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
رساله معماری طراحی هایپر مارکت

رساله-معماری-طراحی-هایپر-مارکت

دانلود پایان نامه با موضوع رساله معماری طراحی هایپر مارکت
در قالب Word و 256 صفحه و قابل ویرایش.

========================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================


تمامی فایلهای موجود در سایت صرفا برای راهنمایی و کمک به دانشجویان و محققین عزیز می باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهایی کوتاه از متن:

مقدمه                                                                                                            در ایران یکی از تفریحات اصلی مردم خرید کردن و چانه زدن و بعد از آن تعریف موفقیتها در امر تخفیف گرفتن برای دوست و آشنا است. معمولا' اگر کسی چیزی خریده باشد از قیمتش می گوید این .... تومان بود اما من آنرا ....تومان خریدم. اما با توجه به گرانی نسبی که در حال حاضر بر بازار اغلب محصولات حاکم است، مردم اغلب به قول فرنگی ها به Window shopping میروند و بدشان هم نمی آید در طی این گردش چیزکی هم میل کنند. به همین دلیل مجتمع های تجاری با استقبال خوب مردم رو به رو شده اند. اما واقعا کدام یک از این مراکز واقعا در تعریف هایپر مارکت میگنجد؟
خرید و خرید کردن در دنیای مدرن و کهن تفاوت هاي ماهوي دارند. اين تفاوت ها را مي توان در محل هاي خريد مشاهده کرد. در دنياي جديد فروشگاه‌هاي بزرگ  (مجتمع های تجاری )خريد  کردن مدرن را نشان مي دهند. فروشگاه ها بزرگ در قرن 19 تاسیس شده اند. اما تحولات زیادی بعد از ان در آنها رخ داده است. تاسیس این مجتمع ها را در تغییر تعریف خرید کردن نیز می توان مشاهده کرد. اینک تعریف خرید کردن این است که : دیدار از یک فروشگاه برای خرید کالا یا کالاهایی یا دیدن یا پرسیدن ( آزمایش) محتوی آنها.' در حالکیه در خرید کردن سنتی تعریف کردن به این معنی بود: 'دیدار از فروشگاه برای خرید.' روشن است که از این تعریف آزادی در خرید بیرون نمی آید. در حالیکه بر اساس تعریف اول یکی از حقوق مصرف کننده جدید ورود آزادانه به فروشگاه بدون الزام به خرید است.
جامعه شناسان رشد فرهنگ مصرفی را با تاسیس و رشد فروشگاه های بزرگ همزمان می دانند. ریچارد سنت (Richard Sennett) می گوید: 'رشد تولید مسبب اصلی رشد این فروشگاه هاست.'. اما بطور کلی خصوصیات مهم این فروشگاه ها یعنی ورود آزاد بدون الزام به خرید نوعی دموکراتیزه شدن خرید در زندگی اجتماعی به بار آورده است. در چنین فضایی تمام طبقات به یک نحو رفتار می شوند. به عبارت دیگر ارزش اجتماعی پول همه برابر با هم است و تمام فروشنده ها همه را برابر می بینند.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
مقدمه    12
هدف :    16
پیشگفتار    17
1- بازار    20
1-1- نگرشی کوتاه بر کالبد فیزیکی بازار و تجارتخانه های ایرانی    20
2-1- عناصر مختلف بازار    27
1-2-1- راسته    28
2-2-1- رسته    29
3-2-1- دالان    30
5-2-1- خانبار يا كالنبار    30
6-2-1- تيم و تيمچه    31
7-2-1- قيصريه يا قيصرا    32
8-2-1- دكان    32
فروشگاههای زنجیره ایی    35
1-2- مگا مال یا هایپر مارکت    37
2-1-2- هایپر مارکت نمونه ای از یک مکان تجاری    40
رقابت موجب شکلگیری هایپر مارکتها شد    42
هایپر مارکتها در اروپا    46
هایپر مارکتهای آمریکا    48
مراکز خرید، عنصر مهم تشکیل دهنده فضای شهری    51
فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در دبي    54
انواع هایپر مارکت    56
هایپر مارکت محله ایی    56
هایپر مارکت منطقه ایی    56
هایپر مارکت شهری    56
هایپر مارکت یا مگا مال    56
هایپر مارکت از جلو    57
 به سرعت وارد مجموعه شوند    57
هایپر مارکت با زاويه    57
 دور را جلب نماید    57
ورودی هایپر مارکت    57
ورودی هایپر مارکت میبایست گشوده باز و مهیج باشد به طوری که از تجمع جلوگیری نموده و افراد را به راحتی به داخل هدایت نماید    57
3-1-2- هایپر مارکت ، نسل سوم بازار    57
4-1-2- رقابت موجب شکلگیری فروشگاههای زنجیره اییها شد    58
5-1-2- فروشگاههای زنجیره اییها در اروپا    59
6-1-2- فروشگاههای زنجیره ایی های تهران    60
2-2- مراکز خرید، عنصر مهم تشکیل دهنده فضای شهری    61
1-2-2- رسيدن به بنا    63
2-2-2- پرسش به بنا    65
3-2-2- ورودي    66
- بررسی و تحلیل نمونه های خارجی و داخلی    85
مرکز آبردين (Aberdeen )    85
1-3- مجموعه (BERCY2)    86
1-1-3- پانل‌هاي فولادي پوشاننده    89
2-1-3- ساختمان‌هاي پيانو    90
3-1-3- هایپر مارکت شبكه‌ي سازه‌اي (بتن)    90
برش طولی از بخش تجاری    94
برش طولی از مجموعه    95
2-3- هایپر مارکت زيست‌خاور    97
1-2-3- همجواریها    98
2-2-3- ورودی مجموعه    99
3-2-3- فضاهای ارتباطی طبقه همکف    101
4-2-3- فضاهای ارتباطی طبقه 1-    101
هايپر ماركت نصف جهان    106
4- استاندارد ها و ضوابط هایپر مارکت    108
4-1- تعريف كاربري هایپر مارکت    108
2-4- كاربري هایپر مارکت    109
1-2-4- هایپر مارکت رده محله    109
2-2-4- هایپر مارکت رده ناحيه    109
3-2-4- هایپر مارکت رده منطقه    109
4-2-4- هایپر مارکت رده حوزه    109
5-2-4- هایپر مارکت رده  شهر و فراتر    110
3-4- اراضي و مناطق هایپر مارکت    110
4-4- ضوابط كلي طراحي ساختمانهاي عمومي    115
1-4-4- وروديها    115
2-4-4- راهرو    115
3-4-4- سطح شيبدار    117
4-4-4- آسانسور    117
5-4- ضوابط دسترسيها    119
1-5-4- كاربري هایپر مارکت مختلط مقياس محله    119
2-5-4- كاربريهاي هایپر مارکت مختلط مقياس ناحيه و منطقه    119
3-5-4- كاربري هایپر مارکت مختلط و مستقل منطقه و شهر    120
انواع مجموعه هاي تجاري و بخش هاي تشكيل دهنده آن    121
احكام و معيارهاي نظري طراحي    127
<
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود پایان نامه با موضوع رساله معماری طراحی هایپر مارکت پایان نامه معماری طراحی هایپر مارکت درباره طراحی هایپر مارکت رساله معماری طراحی هایپر مارکت‬‎ دانلود پلان هایپر مارکت دکوراسیون هایپر مارکت ریز فضاهای هایپر مارکت