مبانی نظری پیشینه تحقیق مهارت های زندگی و عزت نفس (فصل دوم)

به وب سایت خود خوش آمدید فایل قابل دانلود شما در مورد مبانی نظری پیشینه تحقیق مهارت های زندگی و عزت نفس (فصل دوم) می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری پیشینه تحقیق مهارت های زندگی و عزت نفس (فصل دوم)

مبانی-نظری-پیشینه-تحقیق-مهارت-های-زندگی-و-عزت-نفس-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری پیشینه تحقیق مهارت های زندگی و عزت نفس (فصل دوم) در 62 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه
مساله عزت نفس و مقوله خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان و نوجوانان است . برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی ، قدرت تصمیم گیری و ابتکار ، خلاقیت و نوآوری ، سلامت فکر و بهداشت روانی ، رابطه مستقیمی با عزت نفس و احساس خود ارزشمندی فرد دارد  . برای اینکه کودکان و نوجوانان بتوانند از حداکثر ظرفیت ذهنی و توانمندی های بالقوه خود بهره مند شوند ، باید از نگرش مثبت نسبت به خود و محیط اطراف برخوردار شوند . از طرفی دیگر سلامت روانی یکی از بخش های کلیدی و مهم سلامت عمومی می باشد . چنانچه این جنبه مهم ، نیرومند و توانمند باشد ، دیگر جنبه های جسمانی و اجتماعی را نیز تحت حمایت قرار خواهد داد . اما اگر سلامت روانی در معرض خطر قرار گیرد ، دیگر جنبه های سلامت عمومی نیز دچار ضعف خواهد شد . از این رو سازمان بهداشت جهانی ( WHO) بر اهمیت برنامه های پیشگیرانه تاکید می ورزد . یکی از برنامه های طراحی شده توسط سازمان مذکور ، برنامه آموزش مهارت های زندگی است این سازمان نقطه شروع آموزش پیشگیرانه را دوره کودکی و نوجوانی و نقش غیر قابل انکار مدارس می داند.
موسسه ی بریتانیایی تاکد  و مولف کتاب « مهارت های لازم برای کودکان مدارس ابتدایی » تعریف دیگری دارد : « مهارت های شخصی و اجتماعی که کودکان و نوجوانان باید آنها را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود ، انسان های دیگر و کل اجتماع به طور موثر ، شایسته و مطمئن عمل نمایند.» (سازمان بهداشت جهانی ، ترجمه نوری قاسم آبادی و محمد خانی ، 1379) .
در امر آموزش بهداشت مثل آموزش مهارت های زندگی ، ضروری است تا عوامل روانی – اجتماعی مانند عزت نفس ، خود پنداره ، شبکه های حمایت اجتماعی و استرس موثر بر رفتار کودکان و نوجوانان ، مورد توجه قرار بگیرند . برنامه های آموزش مهارت های زندگی بر این اصل استوار است که کودکان و نوجوانان حق دارند توانمند شوند و نیاز دارند که بتوانند از خودشان و علائقشان در برابر موقعیت های سخت زندگی دفاع کنند . مهارت های زندگی متعدد و متنوع هستند ، و برنامه ی آموزش مهارت های زندگی نیز نسبت به پیشگیری ، نگرش کل گرایانه دارد و تنها یک مهارت مثل « نه گفتن » مورد توجه قرار نمی گیرد . از طرف دیگر ، تجارب کشورهای مختلف نیز نشان می دهد که ماهیت و تعریف مهارت های زندگی در کشورها و فرهنگ های مختلف متفاوت بوده است با این حال ، تحلیل های بیشتر در زمینه ی مهارت های زندگی نشان می دهد که برنامه های مختلفی که بر اساس آموزش مهارت ها در زمینه ی ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان اجرا شده است ، مشتمل بر چندین مهارت اصلی و اساسی هستند ( طارمیان و همکاران ، 1378) .


تعریف و اهمیت مهارت های زندگی
سازمان بهداشت جهانی در سال 1994 مهارت زندگی را این گونه تعریف می کند : مهارت های زندگی یعنی توانایی لازم برای رفتار مثبت و سازگارانه که به فرد توان رویارویی موثر با چالش های زندگی روزانه را می دهد ( طارمیان ، 1378) .
طبق نظر بروکز  (1984) ، مهارت های زندگی رفتارهای آموخته شده و اکتسابی هستند که برای زندگی اثر بخش که شامل آگاهی و ایجاد شرایط لازم جهت رشد چنین رفتارهایی می باشد ، ضروری اند ( گینتر ، 1999).
اگر چه دو اصطلاح مهارت های زندگی و مهارت های اجتماعی هر دو بر اهمیت مهارت های رشدی اساسی زندگی تاکید دارند . اما بین آنها تمایز عمده وجود دارد . مهارت های اجتماعی زیر مجموعه مهارت های زندگی است و شامل عملکرد بین فردی می باشد که از دو بخش درون فردی و بین فردی تشکیل شده است . از جمله این مهارت های اجتماعی ، مهارت جرات ورزی و حل مساله می باشند . عده ای دیگر مهارت های اجتماعی را بر حسب اصلاحات رفتاری قابل مشاهده مانند تماس چشمی و ارتباطات کلامی و غیر کلامی مطرح می کنند (داردن و گازدا  ، 1996) .

 اهمیت مهارت های زندگی از لحاظ سلامت روانی
رشد انسان در زمینه های روانی ، اجتماعی ، جسمانی ، جنسی ، شغلی ، اخلاقی و عاطفی صورت می گیرد . هر یک از این زمینه ها نیازمند مهارت و توانایی می باشد . در واقع می توان گفت که تکامل مراحل رشدی وابسته به مهارت و برتری در مهارت زندگی است زمانی که افراد مهارت های زندگی اساسی را کسب نمایند در عملکرد بهینه خود پیشرفت کنند آموزش مهارتها نقش اساسی را در بهداشت روانی ایفا می کند و زمانی که در یک مقطع رشدی مناسب ارائه شود نقش برجسته ای خواهد داشت . به طور یقین می توان گفت که بسیاری از نوروزها و سایکوزها ناشی از نقص در رشد مهارت های اساسی زندگی است . در واقع آموزش مهارت زندگی نقش درمانی دارد ( گینتر ، 1999).

قسمتی از پیشینه تحقیق:
در پژوهشی سيمپلي  (1998)، بيان مي كند كه شواهد روز افزوني در حمايت از ارتباط بين رويكرد مهارت هاي زندگي با كاهش بزهكاري نوجوانان وجود دارد( به نقل ازكاديش و همكاران، 2001).   در پژوهش كلي (1982)، پيشنهاد كردكه سازگاري رواني بايد در ارتباط با عملكرد ماهرانه اجتماعي در نظر گرفته شود به طوري مشابه گينتر و بوني (1993) پيشنهاد كردندكه رشد رفتارهاي بين فردي يك رابطه مستقيم با كاهش اختلالات رفتاري و عاطفي دارد( به نقل از داردن و گينتر، 1996).

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
2-1مقدمه
2-2مروری بر مبانی نظری پژوهش
2-2-1تعریف واهمیت مهارت های زندگی
2-2-2اهمیت مهارتهای زندگی از لحاظ سلامت روانی
2-2-3 انواع مهارتهای زندگی
2-3 ابعاد مهارتهای زندگی
2-3-1مهارت های ارتباط بین فردی-روابط انسانی
2-3-2 مهارت های حل مسله- تصمیم گیری
2-3-3 مهارت های مربوط به سلامت جسمانی- حفظ سلامتی
2-3-4 مهارت های  رشد هویت- هدف در زندگی
2- 4مبانی نظری برنامه آموزش مهارتهای زندگی
2-5اهداف آموزش مهارت های زندگی
2-6جایگاه مهارتهای زندگی در اسلام
2-7تعریف و اهمیت سلامت روان
2-8 بهداشت روانی و اهمیت پیشگیری اولیه
2-9ویژگی های افراد سالم از دیدگا ههای مختلف
2-10دید گاههای مختلف در مورد سلامت روانی
2-10-1 دید گاه روان پزشکی
2-10-2 دید گاه رفتار گرایی
2-10-3 دید گاه انسان گرایی
2-10-4 دید گاه هستی گرایی
2-10-5 دید گاه شناختی
2-10-6 دید گاه بوم شناختی
2-11مبانی نظری عزت نفس
2-12توجه به عزت نفس در کودکان
2-13اهمیت عزت نفس
2-14علائم عزت نفس سالم و نا سالم
2-15سوابق پژوهش
2-15-1 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به داخل کشور
2-15-2 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به خارج کشور
منابع

پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری پیشینه تحقیق مهارت های زندگی و عزت نفس (فصل دوم) مباني نظري مهارت های زندگی چیست پيشينه تحقيق تعریف مهارت های زندگی پيشينه پژوهش مهارت های زندگی برای کودکان فصل دوم پايان نامه آموزش مهارت های زندگی چارچوب نظري مهارت های زندگی

مطالب مرتبط

مبانی نظری پیشینه تحقیق مهارت های زندگی و عزت نفس (فصل دوم)


ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم تقسیم سود (فصل دوم)

بررسي رابطه نوآوری و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان دختر كلاس چهارم دو تا از مدارس شیراز

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید دیوار پیش ساخته گچی

دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی بیمارستان تخصصی زنان و زایمان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای انگیزشی (فصل2)

تاثیر سبک مدیریت در رضایتمندی شغلی کارکنان

تحقیق اشتغال زنان در جامعه ایران

مطالعات و رساله معماري طراحي ويلا

تحقیق عوامل دخیل در ايجاد عفونت و پیامدهای آن

طرح توجیهی و کارآفرینی راه اندازی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی