مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد توانمندسازی کارکنان (فصل دوم)

به وب سایت خود خوش آمدید فایل قابل دانلود شما در مورد مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد توانمندسازی کارکنان (فصل دوم) می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد توانمندسازی کارکنان (فصل دوم)

مبانی-نظری-تحقیق-پیشینه-تحقیق-مفاهیم-و-ابعاد-توانمندسازی-کارکنان-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد توانمندسازی کارکنان (فصل دوم) در 31 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:


توانمندسازی کارکنان
سازمان ها مي توانند بهره وری را از طريق فرايند توانمندسازی كاركنانشان بهبود و ارتقاء بخشند. درعصرحاضر توانمندسازی به يكي از مسائل اصلي در سازمان ها تبديل شده است. توانمندسازی به مانند ابزاری شناخته شده است كه مديران به آن وسيله قادر خواهند بود سازمانهای امروزی را به شكلي كارآمد اداره كنند. از نظر هال ( 1994 ) تغييرات محيط كار، سازمان ها را مجبور نموده كه به منظور بقای خود در دنيای متلاطم امروزی، در سيستم های مديريت خود بازبيني و بازنگری كنند و در اين جا است كه توانمندسازی كاركنان به موضوع اصلي در ارتباط با عملكردهای رهبری و مديريت تبديل مي گردد و برای سازمان ها اين امكان را فراهم مي آورد كه رقابتي تر عمل كنند. زیرا نيروی انساني به عنوان با ارزش ترين منابع سازماني در اعتلای اهداف و آرمان های سازمان به شمار مي روند. منابع انساني به سازمان معنا و مفهوم بخشيده و زمينه های تحقق اهداف سازماني را فراهم مي كنند. توانمندسازی به نيروی كار فرصت بيشتری برای آزادی، توسعه و بكارگيری مهارت ها، دانش و پتانسيل های بالقوه در جهت خير و صلاح خود و سازمان شان اعطا مي كند. توانمندسازی اصطلاحي است كه برای اولين بار توسط توماس و ولت هاوس  درمطالعاتي كه بر رهبری تمركز داشتند مورد استفاده قرار گرفت. تاريخچه اولين تعريف اصطلاح توانمندسازی به سال 1788 برمي گردد كه در آن توانمندسازی را به عنوان تفويض اختيار  در نقش سازماني خود مي دانستند كه اين اختيار بايستي به فرد اعطا يا در نقش سازماني او ديده شود. توانمندسازی ابزاری پيچيده و ارزشمند محسوب مي گردد كه تحقيق و پژوهش های طولانی اثبات نموده است كه به كارگيری مناسب آن مي تواند تأثيرات شگرفي درعملكرد شغلي، بهره وری و رضايت شغلي داشته باشد (نیکودیم و همکاران ، ۱۹۹۴: ۴۵).

تعاريف توانمندسازي
مفهوم توانمندسازی  نخستین بار در دهه 1980 معرفی شده است. اما در دهه 1990 علاقه زیادی به این مفهوم در میان پژوهشگران، دانشگاهیان و دست اندرکاران مدیریت و سازمان بوجود آمد. اندیشمندان و محققان سازمان مدیریت تا دهه 1990 توانمندسازی نیروی انسانی را به معنی اقدامات و راهبردهای مدیریتی مانند تفویض اختیار و قدرت تصمیم گیری به رده های پایین تر سازمان، سهیم کردن کارکنان در اطلاعات و دسترسی آنان به منابع سازمانی دانسته اند. به عنوان مثال، فوی (1997) توانمندسازی را توزیع قدرت تصمیم گیری به افرادی که آن را ندارند تعریف کرده است. باون و لاولر  (1992) توانمندسازی را سهیم کردن کارکنان خط مقدم سازمان در چهار عنصر اطلاعات، دانش، پاداش و قدرت می دانند. به زعم بلانچارد و همکاران  (1999) توانمندسازی عبارت است از سهیم شدن کارکنان در اطلاعات، تشکیل گروهها و طراحی ساختار سازمانی مناسب. کوین و اسپریتزر (1997) این نوع نگاه به توانمندسازی را رویکرد مکانیکی نامیده اند.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
توانمندسازی کارکنان
۱-۳-۲: تعاريف توانمندسازي         
 2-3-2: رويكردهاي توانمندسازي
رويكرد رابطه اي:
رويكرد انگيزشي:
رويكرد روان شناختي:
۳-۳-۲: ابعاد توانمند سازي
اعتماد:
احساس تأثير گذاري:
مؤثر بودن:
احساس خود تعييني يا انتخاب:
احساس شايستگي و كفايت:
احساس معني دار بودن:
۴-۳-۲: نقش مديران و رهبران در توانمندسازي كاركنان
۵-۳-۲: مزاياي توانمندسازي براي كاركنان و سازمان
• مزایای توانمندسازی برای کارکنان:
• مزاياي توانمند سازي براي سازمان:
۶-۳-۲: موانع توانمندسازي كاركنان
۷-۳-۲: رهبري خدمتگزار و توانمندسازي كاركنان
۴-۲: پیشینه تحقیق
۱-۴-۲: تحقيقات انجام گرفته در رابطه با رهبري خدمتگزار در خارج از كشور را مي توان به دو دسته كلي تقسيم نمود:
۲-4-2:  تحقیقات انجام گرفته در رابطه با رهبری خدمتگزار در داخل کشور را می توان به شرح زیر مورد بررسی قرار داد:
الف. منابع فارسی
ب. منابع لاتین


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد توانمندسازی کارکنان (فصل دوم) دانلود مباني نظري مقالاتِ تحقیقاتی برای توانمندسازی کارکنان مقاله در مورد توانمندسازي کارکنان مباني نظري توانمندسازی کارکنان و مزایا و معایب آن پيشينه تحقيق توانمند

مطالب مرتبط

مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد توانمندسازی کارکنان (فصل دوم)


چارچوب نظری و پژوهش تجربی نظریه های شادکامی(فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت خدمات مراکز آموزشی(فصل دوم)

مطالعات و رساله معماري طراحی موزه هوا فضا

تحقیق علل و عوامل فرار دختران از خانه

دانلود مقاله طراحی فضاها و مبلمان شهری درراستای پایداری شهری با تاکید بر سنگ فرش یاده ومطالعه موردی

دانلود مقاله احساس امنیت و ریخت شناسی شهری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش کارکنان (فصل 2)

طرح توجیهی و کارآفرینی راه اندازی کارگاه تولید محصولاتMDF

دانلود طرح توجیهی تولید چاقو(کارد)

طرح توجیهی و کارآفرینی راه اندازی کارگاه تولید لوله های سوپر پایپ